איך לבחור מנשא לתינוק?

כל הורה צעיר מכיר את זה, הבייבי שלכם נולד וקשה מאוד לעשות דברים במקביל בזמן שאתם צריכים לטפל בו, לכן ללא מעט הורים המחשבה של להמשיך לעשות מטלות חשובות בבית או בעבודה תוך כדי שהתינוק צמוד אליו – זו מחשבה נפוצה מאוד ובצדק!

ולמעשה, לא צריך לדמיין רחוק מדי, התשובה היא מנשא לתינוק, שמעבר ליתרונות הרבים שיש לו, הוא שומר על התינוק שלכם צמוד אליכם, בצורה שהיא נוחה עבורכם ועבורו, והידיים שלכם חופשיות לבצע משימות אחרות.

בכתבה הבאה נדבר על מנשאים לתינוקות.

קודם כל, מי צריך מנשא לתינוק?

למעשה, כל הורה צריך מנשא לתינוק, ואם תשאלו הורים אחרים שיש להם מנשא, הם יגידו לכם שזו אחת הקניות הטובות ביותר שהם עשו עבורם ועבור הבייבי הקטן, כאשר שמעבר לנוחות, מנשאים לתינוקות טומנים בתוכם הרבה יתרונות פיזיולוגיים ופסיכולוגיים:

  • 1. קודם כל, אתם מקבלים מנוחה מלהחזיק את התינוק כל הזמן. הריי העולל הקטן צריך הרבה על הידיים כשהוא נולד, ולפעמים הוא פשוט כבד לנו מדי והידיים שלנו כבר כואבות. מנשא מאפשר להחזיק את התינוק קרוב אליכם ללא שימוש בידיים, ובכך אתם מורידים את הכאב והפיזיות מהידיים שלכם.
  • 2. אחד היתרונות הפסיכולוגיים של מנשא לתינוק, זו העובדה שאתם שומרים אותו קרוב קרוב אליכם, וזה חשוב מבחינה פסיכולוגית גם עבור התינוק וגם עבור האם. לאם זה חשוב בגלל שהקרבה לתינוק משחררת הורמון בשם אוקסיטוצין, שמונע תופעות של חרדה לאחר הלידה. מבחינת התינוק, הקרבה לאם (או לאב) גורמת להתפתחות פסיכולוגית טובה וחשובה.
  • 3. מנשא מאפשר לשחרר ממכם את העגלה. הריי לא תמיד זה קל לקחת עגלה לכל מקום, במיוחד אם למשל אתם נוסעים בתחבורה ציבורית, או שפשוט אתם גרים במקום עם המון מדרגות. עם מנשא אתם לא צריכים לסחוב את העגלה הכבדה והמגושמת, וקל לכם יותר לנווט את דרככם בעולם, או במקומות צפופים כהתינוק שלכם במנשא.
מנשא לתינוק
מנשא לתינוק

איך בוחרים מנשא לתינוק?

אם אתם מחפשים מנשאים לתינוקות, אתם תראו שיש לא מעט מותגים עם סוגים שונים של מנשאים.

למעשה, חשוב מאוד לבחור את המנשא הנכון.

נעבור עכשיו על כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם בוחרים את המנשא לתינוק שלכם:

  • הכי חשוב – הנוחות שלכם: קודם כל, כשאנחנו מדברים על נוחות אנחנו מדברים גם על הנוחות שלכם וגם על הנוחות של הבייבי שלכם. שימו לב – חשוב מאוד, שהמנשא שאתם בוחרים מאפשר עבור התינוק שלכם מנח בצורת "M". זהו המנח הבריא ביותר עבור התינוק שלכם, ויש לא מעט מותגים בשוק שאינם מאפשרים את המנח הזה, ורצוי שתוותרו על מנשא כזה היא הוא גם לא נוח, וגם לא בריא עבור התינוק שלכם. כשזה נוגע אליכם ההורים, אתם צריכים תמיכה נאותה לגב ולכתפיים שלכם. זה ישמור על השרירים שלכם וימנע ממכם להתעייף עקב סחיבת התינוק (לא לשכוח שהתינוק שלכם הוא בעל משקל גוף של כמה קילוגרמים טובים).
  • קנו מנשא שמתאים לגילאים שונים: העניין עם תינוקות, זה שהם גדלים ומתפתחים במהירות. לכן אם אתם קונים משהו שמתאים לגיל של התינוק שלכם, יכול מאוד להיות שהוא יהיה קטן מדי לעוד כמה חודשים. חלק מחברות המנשאים מייצרים אותם בצורה כזו שאפשר להתאים אותם לגודל ולהתפתחות של התינוק. בצורה כזאת, אתם מרוויחים מוצר שנשאר איתכם אפילו לכמה שנים טובות. ואין סיבה שלא תרצו את זה ! מכיוון שמנשאים הם בדרך כלל מוצר יקר, במיוחד אם אתם קונים מנשא איכותי.

מי מייצר מנשאים בארץ?

בארץ תוכלו למצוא כמה מותגי מנשאים, כאשר חלקם עם תת מותגים של מעצבות תיקים לנשים או של חברות שעושות רק מנשאים לתינוקות.

בדרך כלל מעצבות התיקים נותנות בנוסף לאיכות המנשא גם דגש עיצובי ושיקי יותר והוא גם עולה בהתאם. ללא מעט אמהות חשוב שהמנשא לתינוק שלהם יהיה גם בריא וגם שיקי.

המאמר עזר לכם?
שתפו עם החברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו