גלישה בים – למה זה ספורט אהוב כל כך?

ישנם לא מעט ישראלים, אשר בוחרים להתנסות ולעסוק במקצועות ספורט יוצאי דופן, לא סטנדרטיים במובנים רבים. יש מי שבוחר לעסוק ברכיבה על אופני שטח ביערות ובמקומות מורכבים אחרים, ישנם ישראלים רבים שנוסעים לחו"ל מדי חורף בשביל לגלוש באתרי סקי, ישנם רבים שעוסקים על בסיס קבוע בטיפוס הרים במקומות שונים בארץ ובעולם.

אך אין ספק שהספורט הפופולארי ביותר, בקרב ישראלים, שאיננו מקצוע ספורט "רגיל" כמו למשל כדורסל, כדורגל, ריצה או שחייה, הוא גלישה בים. מדובר על מקצוע שלא מעט ישראלים, צעירים ומבוגרים עוסקים בו על בסיס קבוע, לא רק בתור מקצוענים אלא גם בתור חובבים. כל מי שמגיע במהלך השבוע ובוודאי בסופי שבוע אל חופי הים, יכול למצוא שם לא מעט גולשים בפעולה או מחכים שיהיו גלים בשביל להיכנס למים.

מה זאת אומרת גלישה בים?

בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של גלישה בים, בין אם זה באמצעות גלשני רוח או גלשנים מסוגים אחרים. אך הגלישה הפופולארית ביותר היא גלישה באמצעות גלשן ים רגיל. עליו בהתחלה יש לשכב ולשחות בעזרתו אל אזור העמוקים, אז מתרוממים לאט לאט עד שנעמדים עליו ומתחילים לגלוש, בתקווה לתפוס כמה שיותר גלים.

גלישה בים, כאמור, היא ספורט מאוד פופולארי, הן בגלל שמדובר במקצוע שונה, ייחודי, מקצוע שלא כל אחד יכול לעסוק בו ולא ניתן לעסוק בו כל הזמן. מנגד, הוא מאוד מאתגר, הוא דורש כוח פיזי רב, דורש עבודה טובה של הידיים והרגליים, וכן הוא דורש להכיר היטב את תנאי הים. אי אפשר לגלוש מבלי להבין את כל מה שקשור לתנאי הזרימה של המים, רוחות, גלים ופרמטרים אחרים שמשפיעים על הגלישה.

נקודה נוספת, להבדיל מהרבה מאוד ענפי ספורט אחרים, גלישה מתאפשרת בכל מקום בו יש ים. לכן אנחנו נמצא לא מעט ישראלים, אשר גם כשהם נוסעים לחו"ל אל מדינות חוף שונות, הם בוחרים לשכור גלשן ולצאת אל הים. כך הם יכולים ליהנות מתנאים לא מוכרים, הם יכולים ליהנות מאפשרויות שהם לא בהכרח רגילים אליהן. למשל, גלים גבוהים לאין שיעור מאילו שאפשר למצוא בחופי ישראל.

כיצד מתחילים לגלוש?

היום אנחנו יכולים למצוא בתי ספר המציעים קורסים וחוגים של גלישה, עבור ילדים, בני נוער וכן מבוגרים. אפשר גם למצוא גולשים המעבירים שיעורים פרטיים בתחום. הגלישה מתאפשרת מגיל צעיר, בתנאי כמובן שהתלמיד יודע לשחות, לא מפחד מהים, ויכול לשלוט בעצמו בגלשן. כמובן שהלימודים והגלישה בגיל צעיר, לא תהיה דומה ובעלת מאפייני קושי כמו בגיל מבוגר יותר.

כל מי שרוצה ללמוד לגלוש בצורה נכונה, רצוי מאוד שייקח קורס בתחום, על מנת שהוא יוכל ללמוד את זה באופן מקצועי וידע בדיוק כיצד עליו לנהוג כשהוא על הגלשן בים.

המאמר עזר לכם?
שתפו עם החברים

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו